Corona har betydet nedlukning af rigtig mange virksomheder og også de virksomheder, der hver dag gav os mulighed for at komme ud og have det sjovt, dyrke motion og møde nye mennesker. Sportsforeninger lukkede ned, ligesom fitnesscentrene også måtte sætte et skilt i døren. Men vi har godt af motion og for mange er det en integreret del af hverdagen, så hvordan holder man lige den gode rutine ved lige, til det hele åbner op igen? Det får du nogle bud på her.

Løb med dine venner

Find en ven eller to, der ligesom dig gerne vil holde den sunde vane ved lige, og start jeres egen løbeklub. I kan f.eks. aftale at mødes en eller to gange om ugen på et bestemt sted, og så kan I løbe en rute, som I bliver enige om, sammen. Måske skiftes I til at vælge rute eller til at sætte tempoet for løbeturen, så I på den måde presser og udfordrer hinanden og kommer i bedre form. Fordelen ved at løbe med andre er, at man ofte føler sig mere ansvarlig for at møde op, og så bliver løbeturen også lidt sjovere, når man gør det med nogen, man holder af.

Opsæt dine egne forhindringsbaner

Hvis du bor et sted, hvor der er en stor græsplæne, parkeringsplads eller anden stor åben plads med mulighed for at løbe, så kan du opsætte din egen forhindringsbane med nogle reb, trafikkegler og pinde. Rebene kan du f.eks. bruge til at binde i et træ, som du skal kravle op ad, trafikkeglerne kan du sætte op til slalomløb, og pindene kan du bruge til at skulle hoppe over eller til at markere start og slut. Tag banen med dine venner, og se, hvem der gør det bedst.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *