Der findes uendeligt mange taktikker, når det gælder salg, og man skal finde den, der passer bedst en selv. Det kan være en længere nudging af en bestemt kunde, men det kan også være, at du har grebet knoglen og vil få 5 kunder ud af 100 opkald, selvom de 95 andre ingen interesse har i dig.

Uanset din strategi giver vi dig her konkrete råd til, hvordan du kan booste dit salg.

Professionelle promotionartikler

Typisk indeholder reklameartikler ikke noget, som du ikke kan fortælle dem i telefonen eller til kundemødet, men bare det at kunne give dem en brochure eller andet salgsmateriale indikerer, at du har tænkt over tingene og ved, hvad du laver.

Det pæne grafiske design med dine logos bruges som et led i overbevisningsprocessen, lige så vel som et håndtryk og et smil gør det. Det er ikke et decideret salgsargument, men vi er kun mennesker, og vi har svært ved at se bort fra de menneskelige relationer, selv når vi skal tage arbejdsmæssige valg.

Nogle sælgere inden for samme virksomhed præsterer bedre end andre, fordi de er bedre til mennesker – ikke fordi de er bedre til deres USP’er.

Always be closing

Dette råd er mere relevant for dig, der arbejder mere statistisk med salg og ved, at du får nogle afslag ind i mellem, og hvor de enkelte kunder ikke betyder det store for dig, hvis de ikke bliver kunder.

Med konceptet ”always be closing” forsøger man altid at dreje samtalen hen mod en lukning, så kunden bekræfter, at de vil købe hos dig. Dette kræver fine fornemmelser, fordi skynder man på kunden, vil denne helt sikkert blive irriteret og nægte dig salget.